Bemutatkozás

Czakóné Koós Krisztina

Porkolábné Szaniszló Márta


A nevem Czakóné Koós Krisztina, pályám kezdete óta a korai fejlesztés területén dolgozom.

Csecsemőkortól a kisgyermekkoron át az kisiskolás korig találkoztam már különböző problémával küzdő gyermekekkel és családokkal.

Mozgásfejlesztéssel kapcsolatos konduktori diplomám mellett számos kognitív fejlesztéssel foglalkozó végzettséget szereztem az idő folyamán. A munkám során tapasztaltam, hogy az igazán hatásos fejlesztés a több oldalról történő megerősítésen alapul. Ezért fontos, a mozgás és a kognitív fejlesztés együttes alkalmazása, összekapcsolása. Így a korai fejlesztésen belül a megkésett beszédfejlődésű, a részképesség-zavarral és a magatartási problémákkal küzdő gyermekek komplex fejlesztése került szakmai pályafutásom középpontjába. Ezáltal nyújtva hatásos segítséget a problémákkal küzdő gyermekeknek és családjaik számára.

 

Iskolai végzettségeim:

Főiskolai végzettségek:

  •   Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete - konduktor
  •   Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar - gyógypedagógus - értelmileg akadályozottak pedagógiája szak.
  •   Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar - gyógypedagógus -  tanulásban akadályozottak pedagógiája szak.
  •   Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar -
  •   gyógypedagógus szakvizsga - gyógypedagógiai szakértő szakirány.

 

Egyetemi végzettség:

  •   Eszterházy Károly Főiskola - Inkluzív nevelés okleveles tanára

 

Továbbképzések

  •   „ A gyermekkori pszichés zavarok felismerése és pedagógiai megközelítése – a pedagógus lehetőségei a gyermekek és serdülők társadalmi kirekesztődésének megelőzésében „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program.
  •   „ Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  •   „ A korai gyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program.
  •   „ Autizmus – specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program.
  •   "Beszédpercepciós diagnosztika és terápia" című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  •   "Sindelar-Zsoldos program 1. - Fejlesztő Program Tanulási- és Magatartási Zavarok Megelőzésére Óvodáskorban és Iskolakezdéskor" című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  •   "Sindelar-Zsoldos program 2. - Tanulási- és Magatartási Zavarok Terápiája Iskoláskorban" című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  •   "A Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenciós és reedukációs módszer elmélete" című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  •   "A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása" témában megvalósuló blended learning képzés

 

              „ Hát mit tehetnék érted, hogy elűzzem a bánatod,

                 A lelked mélyén megtörjem a gonosz varázslatot.

                 Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen,

                 Mit tehetnék áruld el nekem! „


Porkolábné Szaniszló Márta vagyok, szenzomotoros mozgásfejlesztő, ( TSMT,HRG, Schroth terapeuta) gyógy-testnevelő,. Az életem a mozgásról szól. Gyermekkorom óta aktívan és rendszeresen sportolok. Már gyermekkoromba  észrevettem, hogy a mozgás gyógyít. A kezdetektől foglalkozom gyermekek oktatásával, tanításával. Sokszor tapasztaltam olyan figyelmi, magatartásbeli vagy megértési akadályokat, amiknek okát nem értettem, az összefüggéseket akkor még nem láttam. Megoldásokat kerestem, s így jutottam el a mozgásterápiákig. Amikor megtapasztaltam, hogy milyen mérhetetlenül egyszerű, kézenfekvő mozgások segíthetnek egy gyermeken, úgy döntöttem, ezzel fogok foglalkozni.

Meglévő kompetenciáimat egybe fűztem és újakat szereztem és mindezeket a gyermekek fejlesztő programjaiba építem

Jelenleg a Református EGYMI miskolci tag.( TIREK Református Pedagógiai szakszolgálatában dolgozom és a Miskolci Pillangó Korai Fejlesztő és terápiás Központjában végzek fejlesztő munkát kolleganőmmel. Önkéntesként dolgozom a BEHA- A segítők Háza –Békesség Háza Alapítványba ahol a határon túli ( Kárpátalja) Református gyermekotthonnal állunk kapcsolatban ( (fejlesztések, segítségnyújtás, programok)

  •          Nyiregyházi Főiskola Testnevelés-Biológia szakos pedagógus, edző
  •          Semmelweis Egyetem – gyógytestnevelő
  •          TSMT-I egyéni home-traning  terapeuta  (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
  •          TSMT-II csoportos  terapeuta  (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
  •          Szenzoros állapot és mozgás vizsgálat SMT  (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
  •          HRG terapeuta. gyógyúszás foglalkoztató,   (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
  •          Nyugat Magyarországi Egyetem – gyógypedagógia TANAK ( folyamatban)
  •          Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elmélete és gyakorlata
  •          Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése
  •          Schroth teraputa- Háromdimenziós scoliozis terápia Katharina Schorth szerint
  •          Beszédpercepciós diagnosztika és terápia GMP
  •          Modern neurorehabilitáció
  •          Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenció és reedukáció módszere.

 

Együttműködő szervezetek

Miskolci Down civil Társaság
Felső- magyarországi Református Intézmények Tehetségsegítő Tanácsa
Sámuel Alapítvány, Beregszász
Irgalmas Szamaritánus Református Gyermekotthon, Nagydobrony